امامت، محور مقدس دین

مَن ماتَ وَ لَم أعرِف إمامَ زَمانِهِ، ماتَ میتَةً جاهِلیَّه

مَن ماتَ وَ لَم أعرِف إمامَ زَمانِهِ، ماتَ میتَةً جاهِلیَّه

مقدمه

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

 

سال 1390 به خدمت آموزش و پرورش درآمدم. با توجه به مدارک تحصیلی ام (مهندسی الکترونیک و هوش مصنوعی)، در هنرستان مشغول تدریس دروس مرتبط برق و کامپیوتر شدم. سال 96 مدیر یکی از هنرستان ها که از سوابق کاری و فعالیتهای من در زمینه رباتیک مطلع بودند، اظهار علاقه کردند که بنده با دانش آموزان پایه دهم رشته های مکانیک، کامپیوتر و ساخت و تولید آن هنرستان جلساتی جهت آشنایی داشته باشم تا بتوانم چند گروه خوب از میان آنها گلچین کنم و در قالب چند تیم، فعالیتهای رباتیک را آغاز کنیم. لذا پیشنهاد دادند یک روز در هفته با این دانش آموزان کلاس عمومی داشته باشم تا هم با خُلقیات هم بیشتر آشنا شویم و هم اینکه جذب مستعدین و فعّالان بصورت حداکثری صورت گیرد. من هم بر حسب آشنایی قبلی با ایشان و علاقه به نشر علم رباتیک بصورت اصولی در سطح مدارس و انتقال دانش و تجربیاتم در این زمینه به دانش آموزان هنرستان، پیشنهاد را پذیرفتم.

از قضا یکی از ساعتهای آموزشی درس عمومیاختصاص به درس دینی پایه دهم داشت. از آنجا که به خواست خدا حدود یک سال قبل از این ماجرا توفیق آشنایی با مجموعه ای وزین به نام بصائر در حوزه علوم دینی را داشتم و از دوره های اعتقادی و تربیتی این مجموعه بهره ها برده بودم، می توانستم آموزه های خود را به دانش آموزان منتقل کنم و اکثر سؤالات آنان را پاسخ دهم. (البته ناگفته نماند که قبل از این دوره ها هم با مسائل دینی بیگانه نبودم و از جمله علاقه مندی های اصلی ام مباحث دینی و مذهبی بود ولی دوره های فوق الذکر باعث دغدغه مندی بیشتر من نسبت به این مسائل گردید و دریچه ای جدید با زاویه نگاهی نو به دریای بی کران دین و مذهب و اعتقادات به رویم گشوده شود. الحمدلله ). در طول سال تحصیلی از دانش آموزانم بازخوردهای خیلی خوبی می گرفتم و این به من انرژی مضاعف می داد. 

بی شک و تردید، کلاس دینی برایم به بهترین کلاس عمر تدریسم تبدیل شد بطوریکه در حال حاضر،  با اشتیاق و افتخار، تعلیم درس دینی جایگزین تدریس دورس تخصصی برق و کامپیوتر در بیشتر یساعات تدریسم شده است و از این بابت خدا را بسیار شاکرم.

لذا تصمیم گرفتم مطالب مفید و آموزه های دینی و اعتقادی بخصوص با رویکرد اهمیت ویژه به بحث امامت به عنوان محور اساسی و مقدس دین، برخی از خاطرات کاربردی کلاس دینی، برخی از شبهات مطرح شده توسط دانش آموزان و پاسخگویی به آنها، برخی از روایات و احادیث معتبر شیعه از کلام اهل بیت علیهم السلام با رویکرد فوق الذکر، ادعیه و اذکار منتخب با همان رویکرد و تصاویر و کلیپ های مرتبط و جذاب آموزشی که عموماً برای دانش آموزانم در کلاس نمایش می دهم را جهت استفاده علاقه مندان بخصوص نوجوانان و جوانان عزیز این مرز و بوم به اشتراک بگذارم.

امیدوارم این خدمت ناچیز، مورد رضایت خداوند منّان و حجت حَی و ولیّ برحقش حضرت صاحب الزمان (روحی فداه) قرار گرفته و ما را در راه یاری رساندن به حضرتش، دستگیری نمایند. ان شاء الله

استدعا دارم بنده را از نظرات، انتقادات، پیشنهادات و راهنمایی های سازنده خویش در جهت عرضه بهتر مطالب و خدمت رسانی شایسته تر، محروم نفرمایید.

کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیکی:     sharifian_omid@yahoo.com

لازم به ذکر است این وبلاگ در عید نیمه شعبان 1441 ه.ق. میلاد با سعادت یگانه منجی عالَم بشریت حضرت مهدی (عج) افتتاح گردیده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۱
معلّم دینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی